Her e-ticaret sitesinin en büyük sorunu potansiyel kitlenin kaybıdır. Sepete ürün atmışken, kullanıcının siteyi terk etmesi çok büyük sorunlar olduğunu gösterebilir.
Öncelikle kullanıcıların sepetten düşmesinin normal bir durum olduğu bilinmelidir. Buradaki önemli nokta hangi oranda düşüşün kritik bir durumu ifade etmesidir.
Uluslararası araştırmalara göre, Ocak 2017 itibariyle bu oran %69,23 civarındadır. Yani ortalama olarak her 10 sepete atmadan 7 tanesi satışla sonlanmıyor. Benim sitemin durumu çok da kötü değilmiş dediğinizi duyar gibiyiz.
Kullanıcılar Neden Sepet Sayfasını Terk eder?
Kullanıcıların sepeti terk etmelerinin en büyük sebepleri aşağıdaki gibidir.
%61 - Ekstra Maliyet
%35 - Üyelik Zorunluluğu
%27 - Uzun Satış Süreci
%24 - Fiyat Uyumsuzluğu
%18 - Ödeme Güvenliği Endişesi
Sepet Terk Etme ile ilgili ilginç bilgiler
- Sepetin Maddi değeri büyüdükçe sepeti terk etme oranı düşer
- Dünyada en yüksek sepet terk etme oranları Amerika'dadır.
- En yüksek sepet terk etme oranları Turizm sektöründedir.
- Kullanıcıların %73'ü ücretsiz kargoyu avantaj olarak görmektedir.
Sepetten Düşme Oranını Azaltmak için Yapılması Gerekenler - Kullanıcılara sürpriz maliyet ve süreç yaratmayın. Her şeyi açıkça belirtin
- Ücretsiz Kargo, Kapıda Ödeme gibi satış kolaylaştırıcı kampanyalar uygulayın.
- Kargo fiyatınızı belirgin hale getirin.
- Sitenizi optimize edin. Uzun satış sürecini kısaltın. Süreci sadeleştirin.
- Gereksiz bilgiler istemeyin. Herkes fatura istemeyebilir, bu sebeple TC kimlik no'yu zorunlu tutmayın.
- Misafir üyeliğini kesinlikle aktif edin. Kullanıcı bilgisine çok da ihtiyacınız yok.
- Fiyatlarınızı her zaman ucuz tutmayın. Bu hem Kar Marjınızı düşürür hem de kullanıcıların beklentisini arttırır. Bir sonraki alışverişte sepetten çıkmalarına sebebiyet verebilir.
- Yeniden pazarlama reklamı uygulayın. Sepetten çıkan kullanıcılara özel gösterilecek reklam ile satışlarınızı %55 oranında arttırabilirsiniz.
- E-Mail pazarlamasını kullanın. (yeniden pazarlama)
- Sitenizi mobilde test edin. Tıklaması zor butonlar, yüksek boyutlu görseller gibi birçok faktör mobilde kullanıcıları zorlayabilir.
- Yorum seçeneğini devreye sokun. Kullanıcıların ürün hakkında yorum ve tecrübe paylaşmasını isteyin.
- Aplikasyon yazdırabilirsiniz.
Hepsinden önemlisi kendinizi bir müşteri gibi düşünüp sitenizden farklı ürünleri deneyerek alışveriş yapmaya çalışın. En büyük gözlemi yine kendiniz yapacaksınız.
Yorumlar
Yorum Gönder